ID: 40830
Advertentie ID: #40830 is toegevoegd aan uw verlanglijst.
Omschrijving
Bij deze zet ik mijn motorfiets te koop. Een nette en betrouwbare Honda CBR929RR Fireblade met 36693km op de klok.
Het was de bedoeling nog een paar jaar met deze motorfiets door te rijden maar de reden van de verkoop is een schitterende buitenkans (een jongere Suzuki GSX-R 1000) die ik niet kon laten staan.
De “blade” heb ik sinds de zomer van 2013 in mijn bezit en heb er tot het allerlaatste ritje (een paar weken geleden) met veel plezier en gemak op gereden. De motor heb ik gebruikt voor over het algemeen de langere ritten en weekendjes weg. In die 7 jaar en bijna 20000km die ik ermee heb gereden heeft hij me dan ook nooit laten staan.
De banden die erop zitten zijn echter versleten. Op de Suzuki die ik heb gekocht zaten zo goed als nieuwe Dunlop Sportsmart’s waarvan het de bedoeling is om deze op de Fireblade te leggen. Echter gooide de ellende van corona effe roet in het eten waardoor ik nog niet in de gelegenheid ben geweest om de wielen eruit te halen en de banden om te zetten. Deze krijgt u bij de aankoop er wel bij! Waarom de Dunlop’s op de Suzuki eraf zijn gegaan? Het zijn prima banden maar persoonlijk zweer ik bij een set nieuwe Pirelli Supercorsa’s die ik al klaar had liggen voor de blade.
Op onderhoud is echt nooit bezuinigd daar ik elk begin van een nieuw seizoen sowieso alle vloeistoffen en filters heb vervangen. Ketting en tandwielen zijn in 2017 vervangen en nog goed genoeg voor veel kilometers. De bougies en keerringen in de voorpoten zijn in 2018 vervangen. Er is in 2019 nog een nieuwe accu ingezet. Een hoop bonnen van materialen en de vervanging van de keerringen heb ik nog in mijn bezit. Zelfs de aanschaf en onderhoudsbonnen van de vorige eigenaar zijn aanwezig en worden uiteraard overhandigd bij de verkoop.
De motor heeft in 2016 bij Dynostar nog op de testbank gestaan voor een run. Met 150,1 pk en een trekkracht van 103,7 Nm op het achterwiel als resultaat. Een goed en gezond motorblok dus. Heb ik met de motor goed door gereden? Uiteraard, maar heb ik hem mishandeld? Zeker niet! De motor heeft in mijn bezit de toerenbegrenzer nooit gezien. Hij is altijd rustig warm gereden en er is altijd met verantwoording, zorg, kennis en kunde mee omgegaan wat ook hoor en zichtbaar is. Kortom, een motor waar altijd met liefde voor gezorgd en bereden is door een echte motorrijder.
Echter zijn er een 3-tal puntjes wat veroorzaakt is door een uitglijder in de schuur van een kind met fiets. Naast de koplamp zit een kras op de topkuip en een klein scheurtje in het linker zijpaneel. Tevens is door dit voorval het glaasje uit de richtingaanwijzer aan de linkervoorzijde gewipt en is het kunststof glaasje gebroken waardoor het er niet meer terug ingezet kon worden (zie foto’s). Dit wilde ik dit voorjaar vervangen en aanpakken maargoed... het buitenkansje verandert de situatie dus.
Verder staat de ‘blade’ er echt piekfijn en goed bij! U kunt nog jaren vooruit met deze motor.
Opsomming;
- Rood, wit en blauwe CBR929RR Fireblade van het bouwjaar 2001.
- Bos uitlaat (klinkt donkerder en dieper dan origineel maar zeker niet asociaal hard).
- Originele uitlaat en tussenstuk wat van 4 naar 1 gaat aanwezig.
- 2 sleutels zijn aanwezig.
- meerdere bonnen v.w.b. onderhoud aanwezig.
- Uitdraai van de dynorun aanwezig.
- In de verpakking nog nieuwe gesinterde remblokken voor de voorremmen(had ik afgelopen winter al gekocht met het idee “gewoon” met de blade door te rijden komende jaren).
- Donkere kuipruit.
- Stalen remleidingen voor en achter.
- Volle tank (de motor staat altijd afgetankt en onder dekens in de schuur).
Vraagprijs voor dit alles? 2950,-
De motor is te bezichtigen in Eindhoven.
Met...
Het was de bedoeling nog een paar jaar met deze motorfiets door te rijden maar de reden van de verkoop is een schitterende buitenkans (een jongere Suzuki GSX-R 1000) die ik niet kon laten staan.
De “blade” heb ik sinds de zomer van 2013 in mijn bezit en heb er tot het allerlaatste ritje (een paar weken geleden) met veel plezier en gemak op gereden. De motor heb ik gebruikt voor over het algemeen de langere ritten en weekendjes weg. In die 7 jaar en bijna 20000km die ik ermee heb gereden heeft hij me dan ook nooit laten staan.
De banden die erop zitten zijn echter versleten. Op de Suzuki die ik heb gekocht zaten zo goed als nieuwe Dunlop Sportsmart’s waarvan het de bedoeling is om deze op de Fireblade te leggen. Echter gooide de ellende van corona effe roet in het eten waardoor ik nog niet in de gelegenheid ben geweest om de wielen eruit te halen en de banden om te zetten. Deze krijgt u bij de aankoop er wel bij! Waarom de Dunlop’s op de Suzuki eraf zijn gegaan? Het zijn prima banden maar persoonlijk zweer ik bij een set nieuwe Pirelli Supercorsa’s die ik al klaar had liggen voor de blade.
Op onderhoud is echt nooit bezuinigd daar ik elk begin van een nieuw seizoen sowieso alle vloeistoffen en filters heb vervangen. Ketting en tandwielen zijn in 2017 vervangen en nog goed genoeg voor veel kilometers. De bougies en keerringen in de voorpoten zijn in 2018 vervangen. Er is in 2019 nog een nieuwe accu ingezet. Een hoop bonnen van materialen en de vervanging van de keerringen heb ik nog in mijn bezit. Zelfs de aanschaf en onderhoudsbonnen van de vorige eigenaar zijn aanwezig en worden uiteraard overhandigd bij de verkoop.
De motor heeft in 2016 bij Dynostar nog op de testbank gestaan voor een run. Met 150,1 pk en een trekkracht van 103,7 Nm op het achterwiel als resultaat. Een goed en gezond motorblok dus. Heb ik met de motor goed door gereden? Uiteraard, maar heb ik hem mishandeld? Zeker niet! De motor heeft in mijn bezit de toerenbegrenzer nooit gezien. Hij is altijd rustig warm gereden en er is altijd met verantwoording, zorg, kennis en kunde mee omgegaan wat ook hoor en zichtbaar is. Kortom, een motor waar altijd met liefde voor gezorgd en bereden is door een echte motorrijder.
Echter zijn er een 3-tal puntjes wat veroorzaakt is door een uitglijder in de schuur van een kind met fiets. Naast de koplamp zit een kras op de topkuip en een klein scheurtje in het linker zijpaneel. Tevens is door dit voorval het glaasje uit de richtingaanwijzer aan de linkervoorzijde gewipt en is het kunststof glaasje gebroken waardoor het er niet meer terug ingezet kon worden (zie foto’s). Dit wilde ik dit voorjaar vervangen en aanpakken maargoed... het buitenkansje verandert de situatie dus.
Verder staat de ‘blade’ er echt piekfijn en goed bij! U kunt nog jaren vooruit met deze motor.
Opsomming;
- Rood, wit en blauwe CBR929RR Fireblade van het bouwjaar 2001.
- Bos uitlaat (klinkt donkerder en dieper dan origineel maar zeker niet asociaal hard).
- Originele uitlaat en tussenstuk wat van 4 naar 1 gaat aanwezig.
- 2 sleutels zijn aanwezig.
- meerdere bonnen v.w.b. onderhoud aanwezig.
- Uitdraai van de dynorun aanwezig.
- In de verpakking nog nieuwe gesinterde remblokken voor de voorremmen(had ik afgelopen winter al gekocht met het idee “gewoon” met de blade door te rijden komende jaren).
- Donkere kuipruit.
- Stalen remleidingen voor en achter.
- Volle tank (de motor staat altijd afgetankt en onder dekens in de schuur).
Vraagprijs voor dit alles? 2950,-
De motor is te bezichtigen in Eindhoven.
Met...